.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اين مازندرانی ها!
اینكه قومیت و محل تولد و زندگی اشخاص ربطی به مسئولیت ها و روابط سیاسی ندارد كاملاً پذیرفته شده است، اما چند نفر از سیاسیون مملكت ما هستند كه این چند وقت اخیر نقش مؤثری در مسائل كشور داشته اند و حرف و حدیث پیرامون آنها زیاد بوده است. جالب است كه همگی آنها ...
 اين مازندرانی ها!

احسان عابدی / اینكه قومیت و محل تولد و زندگی اشخاص ربطی به مسئولیت ها و روابط سیاسی ندارد كاملاً پذیرفته شده است، اما چند نفر از سیاسیون مملكت ما هستند كه این چند وقت اخیر نقش مؤثری در مسائل كشور داشته اند و حرف و حدیث پیرامون آنها زیاد بوده است. جالب است كه همگی آنها مازندرانی هستند و جالب تر اینكه هر كدام به نحوی مستقیم رابطه ای با احمدی نژاد و دولت نهم داشته اند.بخوانیم:

1- اسفندیار رحیم مشایی: رحیم مشایی، اولین مازندرانی جنجال سازماست و كسی كه اظهارنظر ناقابلش چیزی حدود دو ماه سوژه اصلی محافل و مجالس و روزنامه ها و خبرگزاری ها بود. وی متولد رامسر است. در دولت نهم، احمدی نژاد او را به عنوان ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب كرد تا از ابتدای مسئولیتش سیبل انتقادات دوست و دوشمن دولت شود كه چند مورد آنها جنجال آفرین بود. آخرین بار هم در پی اظهار نظرش راجع به دوستی با مردم اسراییل، بحران ساز دولت بود و اگر شخص مقام معظم رهبری به این ماجراخاتمه نمی دادند، معلوم نبود به كجا ختم می شد.

2- علی لاریجانی: دكتر علی لاریجانی دیگر مازندرانی حاضر در صحنه سیاست ایران است. وی فرزند میرزا هاشم آملی، از مراجع عظام است و داماد شهید مطهری. لاریجانی 10 سال در مسند ریاست صدا و سیما بود و در سال 84 كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نهم شد. وی كاندیدای اصلح اصولگرایان معرفی شد ولی با رأی بسیار پایین خود در مقابل سایر رقبا کم آورد. رابطه لاریجانی با دولت و احمدی نژاد از اینجا شروع شد كه احمدی نژاد او را به عنوان دبیر شورای عالی امنیت منصوب كرد ولی پس از مدتی بر سر اختلافاتی كه با یكدیگر داشتند، به طور غیرمنتظره از ستمش بر كنار شد.
رابطه های دیگر لاریجانی با احمدی نژاد، بعد از نشستن بر صندلی ریاست مجلس بود. گل سرسبدآن رأی اعتماد گرفتن كردان و دخالت های آشكار وی بود. گفته می شود لاریجانی خود را برای ریاست جمهوری دهم آماده می كند. هرچند این مسئله را به شدت تكذیب می كند.

3- علی كردان : سومین مازندرانی كه اخیراً سر و صدایی در كشور به راه انداخت و باز هم دولت را به حاشیه برد، علی كردان بود. كردان متولد یكی از روستاهای توابع ساری است و تا جوانی در ساری زندگی كرده است. جنجالی كه كردان برای احمدی نژاد به پا كرد شاید در دولت نهم بی سابقه باشد.

4- علی اكبر ناطق نوری چهارمین مازندرانی است كه مدتی است دوباره نامش سرزبان ها افتاده است. وی متولد شهر نور مازندران است. اوایل انقلاب وزیر كشور بود و بعدها هم رئیس مجلس شد. ناطق نوری در جریان انتخابات نهم ریاست جمهوری به عنوان رئیس شورای حكمیت اصولگرایان انتخاب شد و علی رغم اینكه در دو مرحله از سه مرحله نظرسنجی، محمود احمدی نژاد اول شده بود و هر سه بار، لاریجانی بعد از قالیباف گزینه سوم مردم بود، در كمال تعجب لاریجانی را به عنوان نامزد اصلح اصولگرایان معرفی كرد!

سخنرانی ناطق در شب های قدر، پیرامون تقدس مسجد جمكران و نیز طعن و كنایه زدن به احمد نژاد درباره خرج كردن از امام زمان (عج) كه با استقبال فراوان روزنامه ها و سایت های دوم خردادی مواجهه شد بار دیگر نام او را بر سر زبان ها انداخت. علاوه بر این، ناطق نوری جدیداً پیشنهاد كرده بود كه اصلاح طلبان و اصولگرایان به تعامل برسند تا كسی غیر از احمدی نژاد رئیس جمهوری شود. در ضمن چندی پیش هم كارگزاران او را به عنوان گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری مطرح كرد.

خلاصه این چهار مازندرانی مدتی است در صحنه سیاسی ایران اثر گذار شده اند و همانطور كه اشاره شد، مستقیماً رابطه ای هم با احمدی نژاد و دولت نهم داشته اند. خدا را چه دیدید؟ شاید پنجمی هم در راه باشد!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حامد 10 آبان 1387
جای شیث رضایی در این مقاله خالی بود.
محمد 10 آبان 1387
سلام
اولا تعصب قومی ومنطقه ای ازمصادیق شرک است ثانیاسالمترین مازندرانی تاکنون شخص احمد توکلی است که سالها شکنجه دررژیم طاغوت وسوابق عملی ایشان راازاستوانه های نظام وذخایرارزشمند الهی ساخته است . همیشه طالب حق باشید حتی اگربه سود شمانباشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.261 seconds.